Search by property
From Dashboard samenwerking Wijchen
This page provides a simple browsing interface for finding entities described by a property and a named value. Other available search interfaces include the page property search, and the ask query builder.
List of results
- MEE Gelderse Poort (MEE) - F. Proces + (Aanvraag 2020)
- DELETE + (Als woningcorporatie bouwt, verhuurt en beheert Talis zo'n 14.000 woningen in de regio Nijmegen en Wijchen. Talis zorgt voor passende, betaalbare en toekomstbestendige woningen in goed functionerende wijken, in combinatie met een goede zorg.)
- Instellingen + (Benoem de belangrijkste motieven. Deze worden in het kernbeeld opgenomen.)
- Instellingen + (Beschrijf de schaal waarop de samenwerking zich voltrekt. Kies één of meerdere mogelijkheden. Een combinatie is mogelijk! Bijvoorbeeld regionale en internationale samenwerking in een Euregio.)
- Instellingen + (Beschrijft de onderlinge rol- en taakverdeling tussen de partners. • Wat is de eigen rol- en taak? • Welke rollen en taken vervullen de andere partners?)
- Rondom Wijchen - F. Proces + (Beslisnota subsidieaanvraag 2020 Beslisnota en informatienota voor de raad vaststelling subsidie 2018)
- Rondom Wijchen - F. Proces + (Beslisnota subsidieaanvraag 2020 Informatienota vaststelling subsidie 2018)
- GO Arnhem Nijmegen city region (GO) - E. Governance van de samenleving + (Besluiten kunnen alleen genomen worden als minimaal de helft van de leden plus één lid aanwezig is. Besluiten worden bij gewone meerderheid van stemmen genomen.)
- Instituut Bijzonder Onderzoek (IBO) - E. Governance van de samenleving + (Betreft Commissie van Advies: per gemeente is een wethouder lid in de Commissie van Advies. De Commissie van Advies brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders van de centrumgemeente (Wijchen) die de besluiten neemt.)
- Instellingen + (Bij beleidsafstemming gaat het om het make … Bij beleidsafstemming gaat het om het maken van afspraken om beleid beter op elkaar te laten aansluiten, voor gezamenlijk beleid dan wel ‘beleidsharmonisatie’. Ook kan het gaan om het ontwikkelen van een gemeenschappelijke visie of een strategie. Een voorbeeld van beleidsafstemming is het maken van afspraken over de realisatie van bedrijventerreinen.over de realisatie van bedrijventerreinen.)
- Munitax (Munitax) - F. Proces + (Bij de 1e prorap wordt een inschatting geg … Bij de 1e prorap wordt een inschatting gegeven van de te verwachten belastingopbrengsten en de verwachte bijdrage van de dienstverleningsovereenkomst t.o.v. de begroting. Bij de overige proraps volgt de dan meest actuele situatie. Als er in het proces van aanslagoplegging overige mededelingen zijn, worden die zo spoedig mogelijk gegeven.n, worden die zo spoedig mogelijk gegeven.)
- Instellingen + (Bij een netwerk of platform gaat het vooral om ontmoeting, kennisdeling en informatie-uitwisseling. Denk aan het uitwisselen van ideeën, zicht krijgen op actuele ontwikkelingen, elkaar (beter) leren kennen, verkennen van kansen en mogelijkheden.)
- Munitax (Munitax) - F. Proces + (Bij elke prorap wordt een inschatting gege … Bij elke prorap wordt een inschatting gegeven van de te verwachten belastingopbrengsten en de verwachte bijdrage van de dienstverleningsovereenkomst t.o.v. de begroting. Als er in het proces van aanslagoplegging overige mededelingen zijn, worden die zo spoedig mogelijk gegeven.n, worden die zo spoedig mogelijk gegeven.)
- Instellingen + (Bij gezamenlijke uitvoering gaat het reali … Bij gezamenlijke uitvoering gaat het realiseren van een uitvoeringsorganisatie voor het uitvoeren van het beleid. Dit hoeft niet per se gepaard gaat met gemeenschappelijk beleid – er is voor de partners maatwerk mogelijk wat ze kunnen afnemen. Gezamenlijke uitvoering kan bijvoorbeeld vorm krijgen in een gemeenschappelijke sociale dienst. Partijen kunnen er ook voor kiezen het beleid gelijk te trekken. Er is dan ook sprake van ‘beleidsafstemming’ naast gemeenschappelijke uitvoering.ming’ naast gemeenschappelijke uitvoering.)
- Instellingen + (Bij het delen van hulpbronnen gaat het om … Bij het delen van hulpbronnen gaat het om samenwerking tussen partijen waarbij zij met behoud van een zelfstandige (politiek-bestuurlijke) organisatie hulpbronnen delen of organiseren. Deze hulpbronnen kunnen facilitaire zaken zijn en betrekking hebben op de zogenaamde PIOFACH taken (Personeel, Informatie, Organisatie, Financiën, Automatisering, Communicatie en Huisvesting). De hulpbronnen kunnen ook gaan om de deskundigheid en de inzet van beleidsmedewerkers. </br>Delen van hulpbronnen vindt bijvoorbeeld ook plaats bij een regionaal informatie- of expertisecentrum (RIEC), of het veiligheidshuis. Ook het delen van hulpmiddelen als een brandweerkazerne en materiaal is een vorm van delen van hulpbronnen. Het kan een beperkte vorm van samenwerking zijn, bijvoorbeeld een gezamenlijke salarisadministratie. Maar ook een vergaande vorm van samenwerking, bijvoorbeeld één gezamenlijke ambtelijke organisatie voor meerdere gemeentebesturen. Bij het ‘delen van beleidsmedewerkers’ kan het bijvoorbeeld gaan om het gezamenlijk doorgronden van nieuwe wet- en regelgeving of het formuleren van beleidsalternatieven.f het formuleren van beleidsalternatieven.)
- MeerVoormekaar (Meer) + (Brede welzijn instelling voor Wijchen en Druten)
- GO Arnhem Nijmegen city region (GO) - F. Proces + (Carrousel verbonden partijen: presentaties door de ambtelijke accounthouders)
- GO Arnhem Nijmegen city region (GO) - F. Proces + (Carrousel verbonden partijen: presentaties door de ambtelijke accounthouders)
- Rondom Wijchen + (Coöperatie voor zorg en welzijn voor de gemeente Wijchen)
- Euregio Rijn-Waal (Euregio) + (De Euregio Rijn-Waal is een Nederlands-Dui … De Euregio Rijn-Waal is een Nederlands-Duits openbaar lichaam, waarbij ca. 55 gemeenten en regionale overheden zijn aangesloten. De Euregio Rijn-Waal heeft als belangrijkste doel de grensoverschrijdende samenwerking op het gebied van economie en maatschappij te verbeteren en te intensiveren en brengt met dit doel partners bij elkaar om gezamenlijke initiatieven te starten en zo gebruik te maken van synergie-effecten. Taken: samenwerking, belangenbehartiging, subsidieadvies en burgeradviseringtiging, subsidieadvies en burgeradvisering)
- Euregio Rijn-Waal (Euregio) - E. Governance van de samenleving + (De Euregioraad is beslissingsbevoegd als m … De Euregioraad is beslissingsbevoegd als meer dan de helft van de stemgerechtigde vertegenwoordigers aanwezig is. De raad geldt als beslissingsbevoegd zo lang als de beslissingsonbevoegdheid niet is vastgesteld. Besluiten worden genomen met de enkelvoudige meerderheid van de stemmen van de verschenen leden van de Euregioraad. Onverminderd art. 8 lid 1 van het Verdrag behoeven statutenwijzigingen een tweederde meerderheid van het statutaire aantal vertegenwoordigers in de Euregioraad. In gevallen van mogelijke partijdigheid beslist de Euregioraad.ijke partijdigheid beslist de Euregioraad.)
- Milieusamenwerking en Afvalverwerking Regio Nijmegen (MARN) + (De Milieusamenwerking en Afvalverwerking R … De Milieusamenwerking en Afvalverwerking Regio Nijmegen, afgekort MARN, is een samenwerkingsverband van acht gemeenten in de regio Nijmegen. Het samenwerkingsverband behartigt de gemeenschappelijke belangen van de deelnemende gemeenten op het gebied van milieu, waaronder in ieder geval begrepen een doelmatige en milieuhygiënisch verantwoorde verwijdering van afvalstoffen.erantwoorde verwijdering van afvalstoffen.)
- Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN) + (De ODRN houdt met Vergunningverlening, Toe … De ODRN houdt met Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) op het terrein van Milieuwetgeving een vinger aan de pols bij bedrijven in de gemeente Wijchen. Daarnaast biedt zij advies aan iedereen die zijn persoonlijke wensen – als bewoner of ondernemer – daarin wil realiseren. De ODRN doet dit namens de gemeentes Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Nijmegen, en Wijchen en als laatste opdrachtgever: de Provincie Gelderland. Het motto dat zij daarbij hanteert is: omgevingsbewust samenwerken aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving.veilige, duurzame en gezonde leefomgeving.)
- GO Arnhem Nijmegen city region (GO) + (De Regio Arnhem Nijmegen is een regionale … De Regio Arnhem Nijmegen is een regionale samenwerking tussen 18 gemeenten gericht op een structurele verbetering van het vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven in de regio Arnhem Nijmegen, in nationaal als internationaal perspectief. De Regio Arnhem Nijmegen is een platform van overleg en afstemming, gericht op de beleidsterreinen Duurzaamheid, Economie, Wonen en Mobiliteit.</br>De 18 deelnemende gemeenten zijn: Arnhem, Berg en Dal, Beuningen, Doesburg, Druten, Duiven, Heumen, Lingewaard, Montferland, Mook en Middelaar, Nijmegen, Overbetuwe, Renkum, Rheden, Rozendaal, Westervoort, Wijchen en Zevenaar.zendaal, Westervoort, Wijchen en Zevenaar.)
- Werkorganisatie Druten Wijchen + (De gefuseerde ambtelijke organisaties van de gemeentes Wijchen en Druten)
- Bijsterhuizen + (De gemeenschappelijke regeling van de gemeente Wijchen en de gemeente Nijmegen voor de ontwikkeling en verkoop van bedrijventerrein Bijsterhuizen.)
- Bijsterhuizen - E. Governance van de samenleving + (De gemeente die NIET de voorzitter levert heeft één stem extra.)
- Instellingen + (De hoogte van de aangevraagde subsidie bepaalt wie bevoegd is om over de aanvraag te besluiten (het College of de Raad).)
- Bedrijfsvoeringsorganisatie Doelgroepenvervoer Regio Arnhem-Nijmegen (BVO DRAN) + (De negentien gemeenten in de regio Arnhem- … De negentien gemeenten in de regio Arnhem-Nijmegen en de provincie Gelderland werken samen aan het regionale doelgroepenvervoer. Hiervoor is de Vervoersorganisatie Regio Arnhem Nijmegen opgericht. De vervoersorganisatie brengt de belangen van de deelnemers samen op het gebied van aanvullend vervoer. Samen werken we aan het tot stand brengen, ontwikkelen en in stand houden van een kwalitatief hoogwaardig, herkenbaar, efficiënt en eenvoudig te gebruiken vervoersysteem. Dit vervoer rijdt per 1 september 2016 onder de naam Avan. Het houdt rekening met de mogelijkheden van de reizigers en hun sociale netwerk. En het bedient ook het buitengebied en de kleine kernen, met optimale aansluiting op het reguliere openbaar vervoer.luiting op het reguliere openbaar vervoer.)
- Gemeentelijke Gezondheidsdienst Gelderland Zuid (GGD) + (De opdracht van iedere GGD is: het bewaken … De opdracht van iedere GGD is: het bewaken, bevorderen en beschermen de gezondheid van inwoners uit de regio. De missie van GGD Gelderland-Zuid luidt als volgt: "Wij maken ons sterk voor een gezonde regio Gelderland-Zuid. Inwoners helpen wij om gezonde keuzes te maken en om klachten/ziektes te voorkomen. Zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig kunnen deelnemen aan de samenleving. Onze speciale aandacht gaat hierbij uit naar kwetsbare groepen." gaat hierbij uit naar kwetsbare groepen.")
- DELETE + (De vervoersorganisatie brengt de belangen … De vervoersorganisatie brengt de belangen van de deelnemers samen op het gebied van aanvullend vervoer. Samen werken we aan het tot stand brengen, ontwikkelen en in stand houden van een kwalitatief hoogwaardig, herkenbaar, efficiënt en eenvoudig te gebruiken vervoersysteem. Dit vervoer rijdt per 1 september 2016 onder de naam Avan. Het houdt rekening met de mogelijkheden van de reizigers en hun sociale netwerk. En het bedient ook het buitengebied en de kleine kernen, met optimale aansluiting op het reguliere openbaar vervoer.</br>In de vervoersorganisatie sturen en beheersen de gemeenten samen de uitvoering en ondersteunende processen voor dit aanvullend openbaar vervoer.ssen voor dit aanvullend openbaar vervoer.)
- Instellingen + (Denk aan: * Informatiemomenten raad en/of college. * Sturingsmomenten raad en/of college. * Werkbezoeken. * Relevante bijeenkomsten voor raad en/of college.)
- Instellingen + (Denk aan: * Tussentijdse evaluatie en moni … Denk aan:</br>* Tussentijdse evaluatie en monitoring. </br>* Organiseren van werkbezoeken</br>* Aanstellen van rapporteurs binnen de raad voor deze samenwerking.</br>* Aanstellen van een bestuurlijke regisseur in het college.</br>* Organiseren van gezamenlijke invloed pogingen met raden van andere gemeenten – zoals bij het afstemmen van zienswijzen.</br>* Borging van de gemeentelijke eigenaarspositie.</br>* Afspraken over informatievoorziening.</br>* Onafhankelijk toezichtmatievoorziening. * Onafhankelijk toezicht)
- Instellingen + (Denk bijvoorbeeld aan: * Eén stem per deel … Denk bijvoorbeeld aan:</br>* Eén stem per deelnemer – ‘one man, one vote’ (gelijkheidsbeginsel).</br>* Aantal stemmen naar bijvoorbeeld het aantal inwoners of de omvang van de financiële bijdrage (proportionaliteitsbeginsel, gewogen stem).</br>* Stemmen op basis van consensus (consensusbeginsel).</br>* Een combinatie van bovenstaande.</br>* Of iets anders....tie van bovenstaande. * Of iets anders....)
- Instellingen + (Duid hier waarom de samenwerking belangrijk is. Geef ook aan voor wie de samenwerking binnen het gemeentebestuur belangrijk is.)
- Instellingen + (Duid hier waarom de subsidiepartner belangrijk is. Geef ook aan voor wie de subsidiepartner binnen het gemeentebestuur belangrijk is.)
- Instellingen + (Een '''budgetsubsidie''' is een subsidie w … Een '''budgetsubsidie''' is een subsidie waarbij de organisatie een bedrag krijgt toegewezen om een van tevoren overeengekomen werkprogramma of activiteitenpakket uit te voeren.</br></br>Een '''projectsubsidie''' is een subsidie voor incidentele projecten of activiteiten.oor incidentele projecten of activiteiten.)
- Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) - F. Proces + (Een gemeente kan besluiten om uit te treden indien haar bestuursorganen daartoe besluiten. de uittreding gaat in tenminste een half jaar nadat het besluit is genomen en wel per 1 januari van het eerstvolgende kalenderjaar.)
- WikiBase Test (wbt) + (Een test gedraaid door een developer van WikiBase.)
- test 4 (tst4) + (Een testbestand gemaakt tbv de developers bij Wikibase. Leuk bedrijf trouwens. ;))