Search by property

From Dashboard samenwerking Wijchen

This page provides a simple browsing interface for finding entities described by a property and a named value. Other available search interfaces include the page property search, and the ask query builder.

Search by property

A list of all pages that have property "Description" with value "Vaststelling jaarverslag 2017, jaarrekening 2017 en begroting 2019". Since there have been only a few results, also nearby values are displayed.

Showing below up to 26 results starting with #1.

View (previous 50 | next 50) (20 | 50 | 100 | 250 | 500)


    

List of results

  • Veiligheidsregio Gelderland Zuid (VRGZ) - F. Proces  + (Indienen van zienswijze op begroting 2022 en zienswijze jaarrekening 2020)
  • Instellingen  + (Inventariseer mogelijke kansen die de samenwerking voor de gemeente biedt – en die de gemeente kan verzilveren.)
  • Instellingen  + (Inventariseer welke risico's zich voordoenInventariseer welke risico's zich voordoen. Per risico kan je aangeven wat de aard van het risico is en wat de impact is als het risico ook werkelijk optreedt. De vraag is ook een inschatting te maken van de kans dat een risico zich voordoet. </br></br>====Geef een toelichting/voorbeelden====</br>* Waaruit bestaat het risico en wat zijn de precieze oorzaken?</br>* Wat zijn precies de gevolgen als het risico optreedt - wat is de impact?</br>* Waarom is de kans van optreden bijvoorbeeld klein of juist groot?</br></br>====Om te starten====</br>Klik op de button '''Voeg een risicoanalyse toe'''de button '''Voeg een risicoanalyse toe''')
  • Instellingen  + (Is er sprake van een "verbonden partij"? DIs er sprake van een "verbonden partij"? Dat is een 'privaatrechtelijke of publiekrechtelijke organisatie' waarin de gemeente een 'bestuurlijk en financieel belang' heeft (volgens het Besluit Begroting en Verantwoording).</br>Let op het gaat hier om de 'juridische definitie' van bestuurlijk en financieel belang. Feitelijk kan er wel sprake zijn dat een verband bestuurlijk of financieel belangrijk is - zie hiervoor ook het vorige punt "Belangrijkheid" (punt 3).het vorige punt "Belangrijkheid" (punt 3).)
  • Instellingen  + (Is er sprake van inkoop via een subsidietender?)
  • Instellingen  + (Is sprake van aanvullende afspraken, werkvormen of instrumenten voor governance van de samenwerking? Welke?)
  • WikiBase Test (wbt) - G. Proces  + (Jaarlijkse bbq.)
  • Modulaire Gemeenschappelijke Regeling (MGR) - F. Proces  + (Kaderbrief uitgangspunten begroting 2023-2026 (zienswijze))
  • Gemeentelijke Gezondheidsdienst Gelderland Zuid (GGD) - F. Proces  + (Kaderbrief voor de begroting 2024)
  • MEE Gelderse Poort (MEE)  + (Maatschappelijk werk en cliënt ondersteuning)
  • WikiBase Test (wbt) - G. Proces  + (Midweek borrel en pool middag.)
  • Bijsterhuizen - F. Proces  + (Ontwerpbegroting wordt toegezonden door GR Bijsterhuizen. Jaarrekening wordt toegezonden door GR Bijsterhuizen.)
  • Instellingen  + (Preciseer de begrote bijdrage die de gemeente levert aan de samenwerking – indien van toepassing. Staan tegenover deze bijdrage ook baten? * Geef inzicht in de begrote kosten. * Geef inzicht in eventuele begrote baten.)
  • Instellingen  + (Prestatieafspraken en -plicht: indien afspraken niet worden nagekomen kan de gemeente in het uiterste geval de subsidie niet vaststellen. In dit geval kan een bedrag teruggevorderd worden.)
  • Kans en kleur (SKK)  + (Primair onderwijs stichting Wijchen)
  • Instellingen  + (Projectsubsidies moeten buiten beschouwing worden gelaten.)
  • Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN)  + (RBT KAN werkt samen met 20 gemeenten in deRBT KAN werkt samen met 20 gemeenten in de regio Arnhem Nijmegen alsmede met de Duitse gemeente Kranenburg. Naast gemeenten werkt RBT KAN samen met ca. 700 bedrijven uit de toeristisch-recreatieve sector. Teneinde zo veel mogelijk recht te doen aan lokale en subregionale belangen is het werkgebied van RBT KAN opgedeeld in een aantal deelregio’s: Arnhem, Rijk van Nijmegen, Veluwezoom, Betuwe, Land van Maas en Waal, Gelderse Poort en De Liemers. Elke geografische deelregio heeft een overlegstructuur met RBT KAN. Binnen deze overlegstructuur vindt afstemming plaats over het toeristisch marketingbeleid. In de regio Arnhem Nijmegen zijn verschillende VVV’s waar bezoekers diensten en producten kunnen afnemen. De VVV’s in de regio Arnhem Nijmegen vervullen de toeristische informatiefunctie voor RBT KAN. </br></br>De Gemeenschappelijke regeling financiële grondslag Stichting RBT KAN regelt de financiële bijdrage die de deelnemende gemeenten in het Rijk van Nijmegen leveren aan de stichting teneinde het gezamenlijke belang van destinatiemarketing van het Rijk van Nijmegen te regelen.ting van het Rijk van Nijmegen te regelen.)
  • Bijsterhuizen - F. Proces  + (Raad stelt een zienswijze op de ontwerpbegroting vast (uiterlijk 2 maanden na ontvangst ontwerpbegroting en jaarrekening).)
  • Gemeentelijke Gezondheidsdienst Gelderland Zuid (GGD) - F. Proces  + (Raadsbesluit over Zienswijze op de begroting 2023, begrotingswijziging 2022 en jaarrekening 2021)
  • Bedrijfsvoeringsorganisatie Doelgroepenvervoer Regio Arnhem-Nijmegen (BVO DRAN) - F. Proces  + (Raadsvergadering vaststelling zienswijze op concept begroting 2020 en gewijzigde begroting 2019 BVO DRAN.)
  • Werkorganisatie Druten Wijchen - F. Proces  + (Rapportage over de burger- en ondernemerspeiling (nulmeting))
  • Modulaire Gemeenschappelijke Regeling (MGR)  + (Regionale samenwerking op de terreinen ondersteuning dienstverlening aan werkgevers (klanten) ten behoeve van ondersteuning werkzoekenden (kandidaten) naar werk.)
  • Instellingen  + (Samenwerking is het bundelen van krachten Samenwerking is het bundelen van krachten om gezamenlijke of eigen opgaven te realiseren. De vraag hier is welk aandeel de gemeente levert in de realisatie van deze opgave - dit ook in relatie tot het aandeel van andere samenwerkingspartners.</br></br>Vaak spelen bij samenwerking allerlei over verdelingsvraagstukken. Wie brengt wat in? Is dat evenwichtig en rechtvaardig? Dit kunnen ingewikkelde vraagstukken zijn, soms op basis van complexe verdeelsleutels. </br>Verdeelvraagstukken komen nogal eens aan de orde in colleges en gemeenteraden, vanuit het beeld dat men zich tekort gedaan voelt, bijvoorbeeld aan de hand van uitspraken als: </br>** ‘We betalen op basis van inwoneraantal, maar dat is niet evenwichtig. In gemeente X wonen veel meer inwoners die genieten van de resultaten dan in onze gemeente.’</br>** 'We investeren in voorzieningen, zoals een theater en een ijshal. De inwoners uit de omringende gemeenten maken hier dankbaar gebruik van, maar deze gemeenten betalen niet mee aan het in stand houden van deze voorzieningen'.</br>** ‘Onze organisatie investeert heel veel tijd aan werk- en projectgroepen. De andere partners zijn mondjesmaat aanwezig. Wij doen al het werk!’ndjesmaat aanwezig. Wij doen al het werk!’)
  • WikiBase Test (wbt) - G. Proces  + (Tweede bijeenkomst, datum nader te bepalen.)
  • Munitax (Munitax)  + (Uitvoeringsorganisatie voor de Heffing en invordering van gemeentelijke belastingen. Samenwerking tussen Wijchen, Beuningen, Berg en Dal, Heumen)
  • Instituut Bijzonder Onderzoek (IBO) - F. Proces  + (Vaststelling jaarverslag 2018, jaarrekening 2018 en begroting 2020.)
  • Instellingen  + (Vat de kern van de begrote kosten en baten samen - op een manier die begrijpelijk is voor bewoners, raadsleden en collegeleden. Deze samenvatting wordt zichtbaar in het kernbeeld.)
  • Instellingen  + (Vat de kern van de feitelijke kosten en baten samen - op een manier die begrijpelijk is voor bewoners, raadsleden en collegeleden. Deze samenvatting wordt zichtbaar in het kernbeeld.)
  • WikiBase Test (wbt) - F. Governance van de samenleving  + (Wat een nummer's hé.)
  • Instellingen  + (Wat is de aard van de samenwerking? Kies één of meerdere mogelijkheden.)
  • Instellingen  + (Wat is gerealiseerd als de samenwerking suWat is gerealiseerd als de samenwerking succesvol is? Waar is het werkelijk om te doen?</br>Wat zie je dan? Wat heb je dan? Wat merkt de samenleving daarvan?</br></br>Geef de beoogde resultaten weer aan de hand van drie invalshoeken: </br>* '''Inhoud:''' Wat zijn de beoogde inhoudelijke resultaten? Bij voorkeur in termen van maatschappelijke effecten. Wat merken de inwoners er van?</br>* '''Proces:''' Wat zijn belangrijke mijlpalen in het proces?</br>* '''Samenwerking''': Wat wil je realiseren in de samenwerking?</br></br>====Samenvatting voor het kernbeeld====</br>Vat de kern van de beoogde resultaten samen. Op een manier die begrijpelijk is voor bewoners, raadsleden en collegeleden. Deze samenvatting wordt zichtbaar in het kernbeeld.nvatting wordt zichtbaar in het kernbeeld.)
  • Instellingen  + (Wat is tot nu toe feitelijk gerealiseerd? Wat is tot nu toe feitelijk gerealiseerd? Welke resultaten levert de samenwerking daadwerkelijk op?</br>Baseer je antwoord op de ‘beoogde resultaten’. </br></br>De resultaten kun je langs drie invalshoeken beschrijven.</br># '''Inhoud:''' Wat zijn de feitelijke inhoudelijke resultaten? Bij voorkeur in termen van maatschappelijke effecten? (Wat merken de inwoners er van?)</br># '''Proces:''' Wat zijn belangrijke mijlpalen in het proces?</br># '''Samenwerking:''' Wat is gerealiseerd in de samenwerking?</br></br>====Samenvatting voor het kernbeeld====</br>Vat de kern van de feitelijk gerealiseerde resultaten samen - op een manier die begrijpelijk is voor bewoners, raadsleden en collegeleden. Deze samenvatting wordt zichtbaar in het kernbeeld.nvatting wordt zichtbaar in het kernbeeld.)
  • Instellingen  + (Wat zijn belangrijke mogelijkheden of en zWat zijn belangrijke mogelijkheden of en zekere of zeer waarschijnlijke voordelen van de samenwerking.Het kan hier om allerlei zaken gaan, bijvoorbeeld:</br>* Verbinden van andere samenwerkingspartners.</br>* Realisatie van politiek-bestuurlijke ambities of prioriteiten.</br>* Leggen van koppelingen met andere samenwerkingsverbanden.</br>* Realiseren van synergie.</br>* Et cetera.n. * Realiseren van synergie. * Et cetera.)
  • Instellingen  + (Wat zijn belangrijke momenten in het proces van samenwerking? Wat komt er op de raad en het college af? Wanneer komen de raad en het college in stelling?)
  • Instellingen  + (Wat zijn de mogelijkheden om de samenwerking te beëindigen of te verlaten? Wat zijn financiële en overige consequenties? Wat is hierover formeel geregeld?)
  • Instellingen  + (Wat zijn mogelijke motieven? Wat moet de samenwerking brengen in vergelijking met de situatie /keuze dat je als gemeente het helemaal alleen doet?)
  • Instellingen  + (Wat zijn overige relevante ontwikkelingen die nu of in de toekomst aandacht behoeven van de raad of het college?)
  • Instellingen  + (Welke formele invloed heeft de gemeente in de samenwerking – indien van toepassing?)
  • Instellingen  + (Wie doet wat? In een samenwerking kunnen aWie doet wat? In een samenwerking kunnen allerlei rollen en taken verdeeld worden. Er zijn bijvoorbeeld financiers, uitvoerders, kennisleveranciers, een regisseur et cetera. </br></br>Bij een Centrumgemeenteconstructie kunnen deelnemende gemeenten allerlei taken onder brengen bij de centrumgemeente, die in opdracht van de andere gemeenten deze taken uitvoert. Daartoe verlenen de deelnemende gemeenten mandaat aan de centrumgemeente. gemeenten mandaat aan de centrumgemeente.)
  • Bijsterhuizen - F. Proces  + (Zienswijze op de ontwerpbegroting en jaarrekening voorleggen aan de raad.)
  • Instellingen  + (Zijn de Subsidieafspraken afdwingbaar?)
  • Instellingen  + (Zijn er functionarissen die de gemeente vertegenwoordigen in de bestuursorganen van de samenwerking? Zo ja, wie en in welk orgaan?)
  • Instellingen  + ([[File:Evalueerbaar formuleren.png |800px [[File:Evalueerbaar formuleren.png |800px |link= |right ]]</br>Evalueerbaar formuleren betekent dat je de kern van de zaak raakt en dat je tussentijds en achteraf kunt nagaan of het resultaat is gerealiseerd. Hoe concreter je effecten benoemt, des te meer resultaatgericht je handelt. Juist door een resultaat heel concreet te formuleren is het ook evalueerbaar. Omgekeerd, als je evalueerbaar werkt, ben je ook meer resultaatgericht. Je hebt dan immers een concreter beeld van wat je wilt bereiken.</br></br>In de praktijk zien we vaak een voorkeur voor kwantitatieve maatstaven omdat die veel duidelijkheid bieden. Deze zijn vaak heel specifiek en meetbaar, maar het probleem is nogal eens dat ze niet de kern van de zaak raken. Wat betekent bijvoorbeeld de zelfredzaamheidsratio en wat zegt dit precies over de resultaten die een gemeente beoogt in het sociaal domein?</br>Ook kunnen onbedoelde effecten optreden ('perverse effecten'). Denk bijvoorbeeld aan het oplossingspercentage van fietsendiefstallen. Door het ontraden van het afzien aangifte van een fietsendiefstal, kan het oplossingspercentage opgeschroefd worden. </br></br><h4>Tips</h4></br># Formuleer een zingevende en wervende kernboodschap. Focus niet op bijzaken of randverschijnselen.</br># Gebruik waar mogelijk en wenselijk zinvolle combinaties van beeld, verhaal en getal.</br># Voorkom een selectieve blik. Kijk niet alleen naar zaken die je kunt meten of waarover je al gegevens hebt.</br># Verlies je niet in de ‘hoe-vraag’. Als je niet helder hebt wat je wil bereiken, kan de hoe-vraag 'prematuur' zijn en tot verspilde energie leiden.</br># Bepaal samen met coproducenten en gebruikers de criteria en het proces om te evalueren. Maak afspraken over evaluatieve gesprekken en samen bij sturen.</br># Bepaal wie welke gegevens aanlevert voor een gedeelde informatiepositie.</br># Pas op voor kwantitatieve maatstaven die niet de kern raken. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als je criteria kiest op grond van wat je 'min of meer gemakkelijk' kwantitatief kunt vaststellen. Het kan ook zijn dat je je laat leiden door beschikbare data, bijvoorbeeld aan de hand van generieke benchmarks.</br># Creëer een open cultuur en een organisatie gericht op leren. Een organisatie waarin je je controleerbaar kunt opstellen. Focus op wat je wilt bereiken, stuur op resultaten die je belangrijk vindt. Zie dit los van verantwoording, de oorzaken en de 'schuldvraag'. Voorkom met andere woorden situaties waarin je expres 'vaag' formuleert om niet aangesproken te kunnen worden op de resultaten.m niet aangesproken te kunnen worden op de resultaten.)
  • Instellingen  + ([[File:Prestatieladder.png|600px|link=|rig[[File:Prestatieladder.png|600px|link=|right]]</br></br>Samenwerken is geen doel op zich maar is gericht op het realiseren van resultaten. De Prestatieladder kan je helpen voor het benoemen van de resultaten waar het om te doen is (beoogde eindresultaten) en de tussentijdse resultaten of mijlpalen. </br>Resultaten kunnen gaan over het inhoudelijke vraagstuk, over de prestaties in het proces, maar ook over de samenwerking met andere partijen. Hoe hoger op de ladder des te betekenisvoller of meer zingevend het resultaat!</br></br>Je kunt eventueel onderscheid maken naar beoogde resultaten van alle partners gezamenlijk(de gemeenschappelijke opgave) en naar specifieke doelen van de eigen gemeente.</br></br>[[File:Voorbeeld inhoudelijke prestaties Prestatieladder.png|600px|link=|right]]</br></br><h4>Inhoudelijke resultaten</h4></br>De focus is primair gericht op de beoogde maatschappelijke effecten: wat zijn zichtbare of herkenbare gevolgen in de samenleving?</br>* Bovenaan de ladder staat wat je wilt bereiken en meer naar de onderkant komt in beeld wat je hiervoor gaat doen en welke middelen je hiervoor over hebt. Je hebt een prestatie geleverd als je iets hebt gerealiseerd. Het beoogde resultaat is dan ook werkelijk bereikt (als gevolg van jouw inspanning) of dit nu gaat om het realiseren van het zingevend eindeffect of het werkelijk ter beschikking stellen van middelen.</br>* Er is sprake van een ‘finale keten’: van middel, naar tussendoel tot einddoel. Bovenaan de ladder staat het zingevende einddoel, meer naar onderen gaat het om tussendoelen en aan de onderkant van de ladder gaat het om middelen. </br></br></br><h4>Prestaties in het beleidsproces</h4></br>Het gaat bij deze ladder om het succesvol voltooien van alle benodigde processtappen om tot de beoogde inhoudelijke resultaten te komen: welke stappen en 'tussentijdse producten' zijn nodig voor het realiseren van de gewenste maatschappelijke effecten?</br></br>

Het is een prestatie om de stappen te zetten volgens een voorgeschreven procedure, maar ook om de stappen te nemen die in de gegeven situatie nodig zijn of zijn afgesproken. De prestaties in het beleidsproces zijn ingedeeld in prestaties die te maken hebben met het voorbereiden van besluiten, het nemen van besluiten en het uitvoeren van besluiten.</br></br><h4>Samenwerkingsprestaties</h4></br>Realisatie van veel opgaven vraagt samenwerking met andere partijen (‘intern’ of ‘extern’). Tot samenwerking komen gaat niet vanzelf – het realiseren van vruchtbare samenwerking al helemaal niet.</br>Het realiseren van samenwerking is ook een resultaat. Het is ook een manier of een voorwaarde om tot realisatie van maatschappelijke effecten te komen: vanuit deze invalshoek staat coproductie aan de top van de ladder van samenwerking. We zien een aantal tussenstappen of prestaties voordat samenwerking tot coproductie leidt.</br></br></br><h4>Tips</h4></br># Formuleer maatschappelijke effecten op een wijze die herkenbaar is vanuit de belevingswereld van diegene die bij de realisatie van de opgave betrokken zijn en diegenen op wie de opgave is gericht (bijvoorbeeld, bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties). Ga het gesprek aan met de doelgroep zelf. Check bij hen of het effect hen aanspreekt en begrijpelijk is geformuleerd. Als dit niet zo is, kan het goed zijn dat je nog onvoldoende focus hebt. Wat willen we bijvoorbeeld realiseren als we zeggen dat we de maatschappelijke ondersteuning willen 'kantelen’?</br># De Prestatieladder biedt een menukaart aan prestaties waarop je kunt sturen. Je kunt een goede mix van resultaten kiezen. Hoe dan ook is relevant dat je op een zingevend eindresultaat stuurt. Je kunt in aanvulling andere prestaties kiezen, bijvoorbeeld bepaalde middelen of maatregelen die belangrijk zijn en tevens als mijlpaal dienen. Zo kun je ook sturen op voortgang (Wat hebben we gedaan?).</br># Formuleer de prestatie op een evalueerbare manier. Doe dit op een wijze dat je de kern van de zaak raakt: zicht op succes. Dat kan met een verhaal of kernboodschap als wenkend perspectief, een beeld of visualisatie, of een getal dat de kern raakt.dschap als wenkend perspectief, een beeld of visualisatie, of een getal dat de kern raakt.)
  • MeerVoormekaar (Meer) - F. Proces  + (beslisnota vaststelling subsidie meervoormekaar en informatie nota voor de raad Beslisnota aanvraag 2020 rondom Wijchen met doorgeleiding naar de raad)
  • MeerVoormekaar (Meer) - F. Proces  + (de raad wordt geïnformeerd middels een informatie nota over de vaststelling over 2018 de aanvraag voor 2020 zal geïntegreerd worden in de aanvraag van rondom Wijchen in dit kwartaal middels een beslis nota naar de raad)
  • Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) - F. Proces  + (het bestuur van de stichting levert aan het college de jaarrekening en het activiteitenverslag van het afgelopen boekjaar.)
  • Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) - F. Proces  + (het bestuur van de stichting levert aan het college de begroting en het activiteitenprogramma voor het komende boekjaar.)
  • Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) - F. Proces  + (het college kan zijn opvatting (bezwaar) over de begroting en activiteitenprogramma kenbaar maken aan de stichting. Een afschrift hiervan gaat naar de centrumgemeente.)
  • Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) - F. Proces  + (het college kan zijn opvatting over de begroting en activiteitenprogramma (indien niet goedbevonden) kenbaar maken aan de stichting. Een afschrift hiervan gaat naar de centrumgemeente.)