Difference between revisions of "Sw-0052965801/D"
Line 11: | Line 11: | ||
|Domein=Gedeeltelijk afgedekt | |Domein=Gedeeltelijk afgedekt | ||
}} | }} | ||
+ | |Strategische kansen=Realisatie van politiek-bestuurlijke ambities of prioriteiten. | ||
+ | Leggen van koppelingen met andere samenwerkingsverbanden (OV concessie) | ||
+ | Realiseren van synergie. | ||
|Delay publication=No | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Latest revision as of 14:13, 26 April 2018
Bedrijfsvoeringsorganisatie Doelgroepenvervoer Regio Arnhem-Nijmegen (BVO DRAN)
D. Kansen en risico’s
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Financieel risico | 50% (mogelijk) | Middel | ... | De inrichting van het vervoer is gebaseerd op een ‘open einde’ systematiek.
Dit betekent dat de kosten oplopen wanneer een gemeente meer inbrengt of dat er in een periode meer ritten hebben plaatsgevonden dan begroot. Dit brengt een financieel risico met zich mee voor de partijen die vervoer inbrengen.Door periodiek inzicht te hebben in het volume van het aantal ritten worden de gevolgen van verwachtte toenames van ritten tijdig gecommuniceerd met de gemeenten en provincie Gelderland. De gemeenten streven daarbij naar het versterken van eigen kracht van de reiziger en een toename van het gebruik van algemene voorzieningen, in combinatie met een afname van het doelgroepenvervoer. Bijvoorbeeld stimuleren van het gebruik van openbaar vervoer (door o.a. maatjesprojecten) en de inzet van vrijwilligers. Daarnaast stuurt de regiecentrale op efficiency. Bijvoorbeeld door het afstemmen van verschillende vervoersvormen en slim koppelen van verschillende vervoersstromen. |
Gedeeltelijk afgedekt |
Realisatie van politiek-bestuurlijke ambities of prioriteiten. Leggen van koppelingen met andere samenwerkingsverbanden (OV concessie) Realiseren van synergie.