Property:Transfer

From Dashboard samenwerking Wijchen
Showing 16 pages using this property.
B
* Financiële beheersing doelgroepenvervoer * Uitvoering ondersteunende taken voor doelgroepenvervoer * Uitvoeren doelgroepenvervoer   +
Taken: * het afstemmen van en het doen van aanbevelingen met betrekking tot het door de afzonderlijke deelnemende gemeenten te voeren ruimtelijk, economisch en milieubeleid in relatie tot de ontwikkeling en realisatie van het bedrijventerrein. * het verwerven van alle voor het bedrijventerrein benodigde en daarvoor in aanmerking komende gronden * het (doen) aanleggen van alle ten behoeve van het bedrijventerrein benodigde voorzieningen van openbaar nut, inclusief de met deze aanleg verbandhoudende nazorg, waartoe in ieder geval worden gerekend het verrichten van alle werkzaamheden gericht op het bouwrijp maken van het bedrijventerrein. * het ontwikkelen en toepassen van een kostenverhaalinstrumentarium, gericht op het (doen) verkrijgen van een evenredige bijdrage in de door het samenwerkingsverband te maken kosten in verband met de aanleg van voorzieningen van openbaar nut ten aanzien van onroerende zaken, die als gevolg van deze voorzieningen (beter) geschikt zijn geworden voor bebouwing of anderszins zijn gebaat. Tot deze taak behoort tevens de afstemming met het door de deelnemende gemeenten te voeren aanvullende fiscale kostenverhaalbeleid. * het ontwikkelen van een slagvaardig promotie- en acquisitiebeleid met betrekking tot de uitgifte van bouwkavels en de daarmee verband houdende vestiging van bedrijven. * het uitgeven van bouwkavels ten behoeve van de vestiging van bedrijven. * het afstemmen en stimuleren van het door de deelnemende gemeenten, ieder waar het hun grondgebied betreft, zelfstandig te voeren beheer met betrekking tot de instandhouding van de hoogwaardige kwaliteit van het bedrijventerrein. * het op bedrijfsmatige basis (mede-)ontwikkelen en/of (mede-)exploiteren van gebouwen, bouwwerken en andere opstallen binnen het bedrijventerrein. Bevoegdheden: *Voor zover hiervan niet in deze regeling is afgeweken, en onverminderd het bepaalde in artikel 30 van de wet, komen aan de bestuursorganen van het samenwerkingsverband ter uitvoering van de in artikel 5 van deze regeling genoemde taken de bevoegdheden toe, die aan de bestuursorganen van beide deelnemende gemeenten behoren. *Het samenwerkingsverband is bevoegd tot het oprichten van of het deelnemen in stichtingen, maatschappen, vennootschappen en coöperatieve of andere verenigingen, danwel het ontbinden daarvan of het beëindigen van de deelneming. *Het samenwerkingsverband is bevoegd tot het heffen van rechten, zoals bedoeld in artikel 219, eerste lid, van de Gemeentewet en tot het heffen van rechten waarvan heffing krachtens bijzondere wetten geschiedt zulks met inachtneming van hetgeen in deze regeling is bepaald. *Het samenwerkingsverband is bevoegd algemeen verbindende voorschriften vast te stellen ter uitvoering van de in artikel 5 van deze regeling genoemde taken. *Het samenwerkingsverband is bevoegd, indien een onteigening in het belang van de ruimtelijke ordening en van de volkshuisvesting hiertoe aanleiding geeft, de Kroon te verzoeken tot onteigening over te gaan ten name van het samenwerkingsverband. *Het samenwerkingsverband is bevoegd tot het aanstellen van personeel en het aangaan van detacheringsovereenkomsten en overeenkomsten van opdracht zoals bedoeld in artikel 28 van deze regeling, zulks met inachtneming van hetgeen in hoofdstuk 9 van deze regeling is bepaald.  
E
G
* infectieziektebestrijding; * medische milieukunde; * jeugdgezondheidszorg; * ouderengezondheidszorg; * gezondheidsbevordering; * epidemiologie; * openbare geestelijke gezondheidszorg; * forensische geneeskunde; * technische hygiënezorg; * het bevorderen van psychosociale hulp bij rampen; * het uitoefenen van toezicht op organisaties voor kinderopvang en peuterspeelzalen; * reizigersadvisering en vaccinaties; * het voorzien in een Advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling; * toezicht op de kwaliteit van de uitvoering van de WMO.   +
I
Wijchen heeft als taak om voor de andere deelnemende gemeenten de uitkeringsgerechtigden te controleren op fraude, misbruik enz.  +
M
De beoordeling tot toegang tot zorg en ondersteuning van Wmo en jeugd wet zijn gemandateerd naar deze het Swt waar deze organisatie deel van uit maakt  +
bepaalde medewerkers van meer functioneren in het swt en mogen voorzieningen toekennen  +
'''1.Afvalverwerking:<br />''' a) Het deelnemen in het aandelenkapitaal van ARN B.V. of haar rechtsopvolger.<br /> b) Het verwerven, beheren en verhuren van gronden, indien en voor zover nodig voor de exploitatie van de verwerkingsinrichting.<br /> c) Het in overleg met de gemeenten regelen van de aanvoer van de afvalstoffen, voor zover dit uit een oogpunt van doeltreffende bedrijfsvoering van de verwerkingsinrichting noodzakelijk is.<br /> d) Elk van de gemeenten verbindt zich om:<br /> 1. de door of vanwege die gemeente ingezamelde afvalstoffen aan de verwerkingsinrichting aan te bieden van welke verplichting door het Algemeen Bestuur ontheffing kan worden verleend;<br /> 2. de wijze van inzamelen af te stemmen op de wijze van verwerken van de verwerkingsinrichting;<br /> 3. voor veranderingen in het inzamelsysteem, tijdig vooraf toestemming te vragen aan het Dagelijks Bestuur waaraan de voorwaarde kan worden verbonden dat de uit die veranderingen voortvloeiende nadelige gevolgen aan het openbaar lichaam of aan de ARN B.V. worden vergoed.<br /> e) het openbaar lichaam sluit met de ARN B.V. een vuilverwerkingsovereenkomst, regelende de aanbiedingsplicht van de deelnemende gemeenten van de door of vanwege hen opgehaalde afvalstoffen, de acceptatieplicht van de aangeboden afvalstoffen door de verwerkingsinrichting en het in rekening brengen van de verwerkingskosten door ARN B.V. aan de deelnemende gemeenten.<br /> '''2. Projecten<br />''' (sinds 2017 zijn er geen projecten meer) Het op verzoek en in opdracht van de deelnemende gemeenten dan wel een deel van de deelnemende gemeenten (doen) opzetten en (doen) uitvoeren van projecten op het terrein van het milieu waarbij de projecten bekostigd worden door de daaraan deelnemende gemeenten naar rato van deelname. Hoofdstuk 3: Het Algemeen Bestuur  +
'''Belangen''' behartigen op het gebied van: * Werk en inkomen * Zorg en welzijn * Inkoop * ICT In drie '''modules''': * Module Regionaal Werkbedrijf * Module ICT * Platformfunctie  +
De teamleider van Munitax is aangewezen als heffingsambtenaar van de gemeente Wijchen. Dit betekent dat de uitvoering van de heffing en inning van gemeentelijke belastingen is overgedragen.  +
O
'''Basistaken'''<br /> * Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving in het kader van het omgevingsrecht * Coördinatie, advisering en ondersteuning in het kader van het omgevingsrecht  +
R
Nee. De Financiële Grondslag stelt ieder jaar op basis van het inwoneraantal, het standaardbedrag én een indicatiefactor van het CBS het bedrag op dat de deelnemende gemeentes moeten betalen aan de Stichting Regionaal Bureau Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen  +
toekennen van maatwerkvoorzieningen wmo en jeugd wet bieden van een welzijnsaanbod voor de inwoners van de gemeente Wijchen  +
V
* het in stand houden van een (regionale) brandweer; * het in stand houden van een bureau GHOR; * het in stand houden van een Regionale Ambulance Voorziening (RAV); * het in stand houden van een gemeenschappelijke meldkamer; * het waarschuwen van de bevolking, het verkennen van gevaarlijke stoffen en het verrichten van ontsmetting, het adviseren van andere overheden en organisaties op het gebied van de brandpreventie, brandbestrijding en het voorkomen, beperken en bestrijden van ongevallen met gevaarlijke stoffen, zoals bedoeld in artikel 25 van de Wet veiligheidsregio's; * het opstellen, vaststellen en uitvoeren van een beleidsplan, gebaseerd op een risicoprofiel, en een crisisplan; * het daadwerkelijk verlenen of doen verlenen van ambulancezorg- en vervoer; * het inventariseren van risico's van branden, rampen en crises; * het adviseren van het bevoegd gezag over risico's van branden, rampen en crises in de bij of krachtens de Wet veiligheidsregio's aangewezen gevallen alsmede in de gevallen die in het beleidsplan zijn bepaald; * het adviseren van het bevoegde college van Burgemeester en Wethouders over de taak bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Wet veiligheidsregio's; * het voorbereiden op de bestrijding van branden en het organiseren van de rampenbestrijding en de crisisbeheersing, inclusief de advisering over de gemeentelijke voorbereidingen daarop; * het aanschaffen en beheren van gemeenschappelijk materieel; * het aanwijzen van een inrichting als bedrijfsbrandweerplichtig, als bedoeld in artikel 31 van de Wet veiligheidsregio's; * het maken van schriftelijke afspraken en het - zo nodig - in overleg treden met instellingen, zorgaanbieders en ambulancevervoerders, zoals bedoeld in artikel 33 en 34 van de Wet veiligheidsregio's; * het sluiten van convenanten met de regiopolitie, andere overheden en derden over de afstemming, voorbereiding of uitvoering van taken die betrekking hebben op de hulpverlening en veiligheid; * het inrichten en in stand houden van de informatievoorziening binnen de diensten van de veiligheidsregio en tussen deze diensten en de andere diensten en organisaties die betrokken zijn bij de in dit artikel genoemde taken; * het verschaffen van informatie en het zorg dragen voor de communicatie over rampen en crises, als bedoeld in de artikelen 46 en 49 van de Wet veiligheidsregio's; * het geven van een bevel als bedoeld in artikel 48, tweede lid, van de Wet veiligheidsregio's. * het zorg dragen voor een periodieke kostenevaluatie en visitatie, als bedoeld in artikel 56 van de Wet veiligheidsregio's; * het aanwijzen van ambtenaren die zijn belast met toezicht, als bedoeld in artikel 61 van de Wet veiligheidsregio's en het daarvan mededeling doen door plaatsing in de Staatscourant; * het aanwijzen van een functionaris die is belast met de coördinatie van de maatregelen en voorzieningen die de gemeenten treffen met het oog op een ramp of crisis; * het opleggen van een last onder bestuursdwang, als bedoeld in artikel 63 van de Wet veiligheidsregio's; * het bespreken van onderwerpen op het terrein van sociale veiligheid waarvoor afstemming raadzaam is; * het voorkomen, beperken en bestrijden van brand, alsmede het beperken en bestrijden van gevaar voor mensen en dieren bij ongevallen, anders dan door brand, in de gemeenten; * het oprichten van of deelnemen in stichtingen, vennootschappen, en coöperatieve en andere verenigingen, dan wel het ontbinden daarvan of het beëindigen van de deelneming overeenkomstig artikel 31a Wet gemeenschappelijke regelingen * alle overige taken en bevoegdheden, die - nu of in de toekomst - op grond van de wet- en regelgeving worden opgedragen aan het bestuur van de veiligheidsregio.   
W
Taken: * Beleidsvoorbereiding * Uitvoering van beleid * Uitvoering van wettelijke regelingen * Uitbesteden van werk aan derden en het toezicht hierop * Handhaving (van wet- en regelgeving) * Bedrijfsvoering (personeelszaken, informatie, juridische zaken, organisatie, financiën, administratie, communicatie e.d.) * Toezicht op naleving van de Leerplichtwet 1969 Bevoegdheden: * ''Nader te bepalen welke bevoegdheden de twee directeuren van de BVO krijgen'' * De directie van de BVO mag leerplichtambtenaren en belastingambtenaren benoemen * De werkorganisatie mag géén onroerend goed krijgen  +
... more about "Transfer"
Has type"Has type" is a predefined property that describes the datatype of a property and is provided by Semantic MediaWiki.